Tur Kodu : YTM160

1.gün İzmir-İstanbul-Polonezköy- Şile

Sabah saat 06.30 İzmir Adnan Menderes Havalimanında buluşma. Pegasus PC2181 İle 07.55 uçağı ile İstanbul’a uçuyoruz. Sabah 09.00 Sabiha Gökçen havalimanına varış. Bizi bekleyen aracımız ile buluşuyoruz. İlk durağımız Polonezköy. Güne güzel bir kahvaltı ile başladıktan sonra Polonezköy’de Polonezköy Kültür evi, Atatürk Evi, Zoşa Teyze’nin Evi (Eski Polonezköy Evi) Meryem Ana Kilisesi gezilerimizi gerçekleştiriyoruz. Ardından Şile’ye doğru yola çıkıyoruz. Seyir terasında Şile tarihi konusunda gerekli bilgileri alıp, Ağlayan Kaya, Şile Feneri, Şile Kalesini fotoğraflıyoruz. Şile şehir merkezinde alışveriş için vereceğimiz serbest zaman ardından konaklama ve akşam yemeği otelimizde. (KONAKLAMA ŞİLE)

2.gün Ağva-Kefke-Kerpen-Akçakoca-Amasra

Sabah kahvaltısı ardından saat 08.00 otelimizden ayrılıyoruz. İlk durağımız Ağva, Göksü ve Yeşilçay derelerinin arasındaki deltaya, alüvyonlar üzerine kurulmuş olan bu şirin kasaba, yemyeşil kıyıları ve doğası ile muhteşem bir dinlenme sunuyor. Keyifli bir kahve molası ardından buradaki Şile Bezi Fabrikasında alışveriş için kısa bir mola veriyoruz. Ardından günün ikinci durağı Kandıra’ya bağlı Kovanağzı Köyünün yanı başındaki koyda bulunan Pembe Kayalar ile başlıyoruz. Pembe kayalar mevkii, ilginç jeolojik yapısı ile suyun içinde yumuşak olan kayalar çıkarıldıktan sonra sertleşme özelliğine sahip oluşu nedeniyle Osmanlı döneminde insan gücüyle dikdörtgen olarak kesilerek deniz yoluyla İstanbul'a taşınmış, Sultanahmet Camii dâhil birçok caminin yapımında kullanılmış. Eskinin balıkçı kasabaları şimdinin turizm değerleri olan Kefken sahil turu sonrası Kerpe’ye varıyoruz. Heykel kayaları fotoğrafladıktan sonra  Akçakoca’ya doğru yola çıkıyoruz. Saat 13.00 civarı Akçakoca ‘da vereceğimiz öğle yemeği molası ardından yürüyerek şehri geziyoruz. Saat 15.00 civarı buradaki gezimizi bitirmemiz ardından Amasra’ya doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 3,5 saatlik yolculuğumuz ardından akşam saatlerinde Amasra otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeğimiz otelde (KONAKLAMA AMASRA)

3.gün Amasra-Safranbolu-Horma Kanyonu -Daday At Çiftliği

Sabah kahvaltısı ardından otelimizden saat 09.00 da ayrılıyoruz. Amasra şehir merkezinde şehri yürüyerek geziyoruz. İkinci durağımız Safranbolu, nostaljik Arnavut kaldırımlı sokaklarında tarihi yapıları tek tek gezmeye başlıyoruz. Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Köprülü Mehmet Paşa Camii ve avlusundaki güneş saati, bir müze ev olan Kaymakamlar Evi, Cinci Hanı ve hamamı, barok stilinin küçük örneklerinden biri olan İzzet Mehmet Paşa Camii, Akçasu Kanyonu, aynı işi yapan esnafların toplu halde bulundukları yer anlamına gelen Arasta çarşısı ve tarihi köy kahvehanesi, demirciler çarşısı, bakırcılar çarşısı, semerciler çarşısı gezileri sonrasında alışveriş için serbest zaman veriyoruz. Daha sonra Safranbolu’dan ayrılıyoruz. Yörükköy’de Gözleme Ayran molası ile dinleniyoruz. Günün son durağı yaklaşık 1 saatlik yürüyüş ile bitireceğimiz Horma Kanyonu’na gidiyoruz. Horma Kanyonu yürüyüşü ardından akşamda konaklayacağımız Daday At Çiftliğine gidiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama çiftlikte.(KASTAMONU DADAY AT ÇİFTLİĞİ)

4.gün Erfelek Şelaleleleri-Sinop

Sabah kahvaltısı ardından 10.00 otelimizden ayrılıyoruz. İlk durağımız Sinop’ un en önemli tabiat alanlarından biri olan Erfelek Tatlıca Şelaleleri’ ne ulaşırken birçok köy yerleşiminden geçiyor ve aslında takım halinde şelalelerden oluşan bu güzellikte aracımızdan iniyoruz. Dileyen misafirlerimiz çay kahve içip doğanın tadını çıkarabilirken arzu edenlerimiz rehberimiz eşliğinde bu takım şelalelerden birkaç tanesini kısa bir yürüyüşle görebilir ve doğa ile iç içe olabilirler. Buradaki keyifli dakikalar sonrası ülkemizin en kuzey ucundaki, mutluluk oranının en yüksek olduğu sahil şehri Sinop’ u gezmeye başlıyoruz. İlk durağımız türkülere ve dizilere konu olan Tarihi Sinop Cezaevi’ ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında öğle yemeğimizi Sinop’ un meşhur mantısı ile değerlendiriyor ve merkezdeki serbest zamanımız ardından Akliman ve doğal koylar kenarından şehrin birkaç km uzağındaki Hamsilos Fiyordu ve Tabiat Parkı’ na varıyoruz. Dünyada sadece Norveç kıyılarında bulunan fiyortlara son derece güzel doğasıyla örnek teşkil eden ülkemizin en kuzey ucuna yaklaştığımız bu noktada Karadeniz’ in doyumsuz manzarasını geniş açılarla fotoğraflıyor ve manzaranın tadını doyasıya yaşıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Sinop otelimizde ( KONAKLAMA SİNOP)

5.gün Vezirköprü Şahinkaya Kanyonu-Samsun

Sabah kahvaltısı ardından saat 08.00 otelimizden ayrılıyoruz. İlk durağımız Vezirköprü Şahinkaya Kanyonu Ülkemizin ikinci büyük su kanyonu unvanına sahip bu sarp kayalıklı kanyonda yapacağımız tekne turunda doyumsuz fotoğraflar çekiyor ve doğanın tadını çıkarıyoruz. 1500 metre uzunluktaki kanyonun yer yer 300 metreye varan yüksekliği Samsun’ un en önemli turizm alanlarından olup 2015 yılında Tabiat Parkı ilan edilmiştir.Öğle yemeği molamız ardından Samsun’a varıyoruz. 19 Mayıs 1919'da Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ ün Kurtuluş Savaşı'nı başlatmış olduğu Samsun' un simgesi haline gelen, Avusturyalı Heykeltıraş H. Kriphel' e 1931 tarihinde yaptırılmış Atatürk Onur Anıtı’nı görüp hatıra fotoğraflarımızı çektirdikten sonra, Doğu Park alanı içinde yer alan, zorlu yolculuk sonrasında silah arkadaşlarıyla birlikte Atamızı Samsun’a ulaştıran Bandırma Vapuru’ nu geziyoruz. Akşam 18.00 civarı Samsun Balık hali akşam yemeği aldıktan sonra 20.00 Samsun havalimanı’na doğru yola çıkıyoruz. Sunexpress havayolları ile XQ99359 Saat 22.15 Samsun’dan İzmir’e uçuyoruz.00.05 ‘de  Adnan Menderes Havalimanı’na varıyoruz.

Başka bir gezide buluşmak üzere vedalaşıyoruz.

Bu site, Bulut Web Site Web Tasarım Sistemi kullanmaktadır.

Web sitemizde en iyi deneyimi elde etmek için lütfen çerezleri kabul ediniz. Çerezler olmadan çalışmayacak bazı özellikte mevcuttur. Kullandığımız çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek için,çerezler ve KVKK politikası hakkında bilgi sayfamızı ziyaret edin..