SAHİLDEN BATI KARADENİZ 5 GECE 6 GÜN

Tur Kodu : YTM157

Sahilden Batı Karadeniz-2 / 5 gece 6 gün

1.gün İzmir-İstanbul-Polonezköy- Şile

Sabah saat 06.30 İzmir Adnan Menderes Havalimanında buluşma. Pegasus PC2181 İle 07.55 uçağı ile İstanbul’a uçuyoruz. Sabah 09.00 Sabiha Gökçen havalimanına varış. Bizi bekleyen aracımız ile buluşuyoruz. İlk durağımız Polonezköy. Güne güzel bir kahvaltı ile başladıktan sonra Polonezköy’de Polonezköy Kültür evi, Atatürk Evi, Zoşa Teyze’nin Evi (Eski Polonezköy Evi) Meryem Ana Kilisesi gezilerimizi gerçekleştiriyoruz. Ardından Şile’ye doğru yola çıkıyoruz. Seyir terasında Şile tarihi konusunda gerekli bilgileri alıp, Ağlayan Kaya, Şile Feneri, Şile Kalesini fotoğraflıyoruz. Şile şehir merkezinde alışveriş için vereceğimiz serbest zaman ardından konaklama ve akşam yemeği otelimizde. (KONAKLAMA ŞİLE)

2.gün Ağva-Kefke-Kerpen-Akçakoca

Sabah kahvaltısı ardından saat 08.00 otelimizden ayrılıyoruz. İlk durağımız Ağva, Göksü ve Yeşilçay derelerinin arasındaki deltaya, alüvyonlar üzerine kurulmuş olan bu şirin kasaba, yemyeşil kıyıları ve doğası ile muhteşem bir dinlenme sunuyor. Keyifli bir kahve molası ardından buradaki Şile Bezi Fabrikasında alışveriş için kısa bir mola veriyoruz. Ardından günün ikinci durağı Kandıra’ya bağlı Kovanağzı Köyünün yanı başındaki koyda bulunan Pembe Kayalar ile başlıyoruz. Pembe kayalar mevkii, ilginç jeolojik yapısı ile suyun içinde yumuşak olan kayalar çıkarıldıktan sonra sertleşme özelliğine sahip oluşu nedeniyle Osmanlı döneminde insan gücüyle dikdörtgen olarak kesilerek deniz yoluyla İstanbul'a taşınmış, Sultanahmet Camii dâhil birçok caminin yapımında kullanılmış. Eskinin balıkçı kasabaları şimdinin turizm değerleri olan Kefken sahil turu sonrası Kerpe’ye varıyoruz. Heykel kayaları fotoğrafladıktan sonra   öğle yemeği molası veriyoruz. Molamız ardından Akçakoca’ya varıyoruz.Akçakoca’da otelimize yerleştikten sonra kısa bir şehir gezisi yapıyoruz.Akşam yemeği ve konaklama Akçakoca’da otelimizde.

3.gün Safranbolu-Valla Kanyonu (*Alternatif horma kanyonu,ılıca şelalesi-3 km yürürler)-*Valla kanyonuna gelmişken ılıca şelalesi görülmeli

Sabah kahvaltısı ardından otelimizden saat 08.00 da ayrılıyoruz. Safranbolu’ya doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 3 saatlik yolculuk ardından Safranbolu’da gezimize başlıyoruz. Nostaljik Arnavut kaldırımlı sokaklarında tarihi yapıları tek tek gezmeye başlıyoruz. Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Köprülü Mehmet Paşa Camii ve avlusundaki güneş saati, bir müze ev olan Kaymakamlar Evi, Cinci Hanı ve hamamı, barok stilinin küçük örneklerinden biri olan İzzet Mehmet Paşa Camii, gezileri ardından öğle yemeği için mola veriyoruz. Yemekten sonra Valla Kanyonu’nda Muratbaşı köyünde Seyir Tesir terası izleyeceğiz. Safranbolu geri dönüp otelimize yerleşiyoruz.Akşam yemeğinden sonra  Arasta çarşısı ve tarihi köy kahvehanesi, demirciler çarşısı, bakırcılar çarşısı, semerciler çarşısı gezileri sonrasında alışveriş için serbest zaman veriyoruz. (SAFRANBOLU KONAKLAMA)

4.gün Amasra-Gideros Koyu-Cide

Sabah kahvaltısı ardından  Amasra’ya doğru yola çıkıyoruz. Cenevizliler döneminden kalma Amasra Kalesi, Bizans döneminden kalma, kiliseden çevrilme Fatih Cami ve Kale Mescidi, Boztepe, gezileri ardından öğle yemeği molası veriyoruz. Öğle yemeğinden sonra   Çekiciler Çarşısı (Ağaç işleri) ‘nda 1 saatlik mola veriyoruz. Öğleden sonra Amasra’dan ayrılarak Cide’ye doğru yola çıkıyoruz.Yol üzerinde Gideros Koyu’nda mola veriyoruz.Akşam saatlerinde Cide’ye varıyoruz.Akşam yemeği ve konaklama Cide’dedir. (CİDE KONAKLAMA)

5.gün Cide-Özlüce-İnegöl-Abana-Erfelek Şelalesi

Sabah kahvaltısı ardından Cide’den otelimizden ayrılıyoruz. Cide’de Rıfaz Ilgaz evi gezisi ardından Özlüce köyüne doğru yola çıkıyoruz. Köyde yarım saatlik molamız ardından İnebolu merkeze doğru yola çıkıyoruz. Çarşı ve Müze gezileri ardından İnebolu’dan çıkarak Hacıveli Kanyonu, Toza tepesi gezilerini gerçekleştiriyoruz. Abana şehir merkezinde  geç öğle yemeği molası veriyoruz.  Saat 15.00 civarı Sinop Erfelek Şelalesine doğru yolu çıkıyoruz. Akşam üzeri Erfelek Şelalesinde çay molası vererek dinleniyor.İsteyen misafirlerimiz rehberimizle Şelale gezisi yapabilirler. Akşam 18.00 civarı Sinop Merkez’e doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. (SİNOP KONAKLAMA)

6.Gün Sinop-Tekkeköy-Samsun

Sabah kahvaltısı ardından  Sinop’ u gezmeye başlıyoruz. İlk durağımız türkülere ve dizilere konu olan Tarihi Sinop Cezaevi’ ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında öğle yemeğimizi Sinop’ un meşhur mantısı ile değerlendiriyor ve merkezdeki serbest zamanımız ardından Akliman ve doğal koylar kenarından şehrin birkaç km uzağındaki Hamsilos Fiyordu ve Tabiat Parkı’ na varıyoruz. Dünyada sadece Norveç kıyılarında bulunan fiyortlara son derece güzel doğasıyla örnek teşkil eden ülkemizin en kuzey ucuna yaklaştığımız bu noktada Karadeniz’ in doyumsuz manzarasını geniş açılarla fotoğraflıyor ve manzaranın tadını doyasıya yaşıyoruz. Sinop’da  geç öğle molası ardından Samsun Çarşamba’ya doğru yola çıkıyoruz. Yol üzerinde Tekkeköy de mola veriyoruz. Alacağımız akşam yemeği ardından Samsun havalimanına gidiyoruz. Sunexpress havayolları ile XQ99359 Saat 22.15 Samsun’dan İzmir’e uçuyoruz.00.05 ‘de  Adnan Menderes Havalimanı’na varıyoruz.

Bu site, Bulut Web Site Web Tasarım Sistemi kullanmaktadır.

Web sitemizde en iyi deneyimi elde etmek için lütfen çerezleri kabul ediniz. Çerezler olmadan çalışmayacak bazı özellikte mevcuttur. Kullandığımız çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek için,çerezler ve KVKK politikası hakkında bilgi sayfamızı ziyaret edin..